Vakuutusmeklari oli korvaamaton Helasteelin palovahingon koordinoinnissa

Helasteel oli päätynyt Söderberg & Partnersin asiakkaaksi yrityksen hallituksen aiempien hyvin kokemusten perusteella. Kun yrityksen toimitiloissa sitten seuraavana kesänä syttyi tulipalo, taputteli johto itseään selkään päätöksestä lähteä yhteistyöhön vakuutusmeklarin kanssa.

”Olimme kuulleet paljon hyvää, eikä itsellä ollut erikoisempia haluja selvitellä vakuutusasioita. Olen itse enemmän tekijäihmisiä. Sanoin vakuutusmeklarille, että hoida meille sellaiset yritysvakuutukset, että saadaan yöt nukuttua rauhassa”, muistelee Helasteelin toimitusjohtaja Kimmo Erikoinen.

Helasteelin porukka oli palailemassa kesälomilta töihin seuraavalla viikolla, kun he saivat tiedon tulipalosta toimitiloissaan. Myös yrityksen meklari oli kesälomilla, mutta vastasi silti ennen aamukahdeksaa tulleeseen puheluun ja sai tiedon tilanteesta. Meklari otti vahinkoasian heti hoitaakseen.

”Vakuutusasiat lähtivät heti rullaamaan eteenpäin. Vakuutusmeklarimme hoiti aktiivisesti yhteydenpitoa ja neuvotteluita vakuutusyhtiön kanssa”, Erikoinen kiittelee.

Nopeasti korvaaviin tiloihin

Korvaavat tilat yritykselle löydettiin onneksi lähistöltä hyvin pikaisella aikataululla ja jo viikon päästä tulipalosta käynnisteltiin toimintaa uusissa tiloissa. Myös vakuutusyhtiö oli tyytyväinen pikaisesta ratkaisusta siirtyä väliaikaistiloihin. Vaikka korvaavat tilat olivat hieman kalliimmat, vältti yritys nopean siirtymän avulla keskeytysvahingon, mikä olisi tullut vakuutusyhtiölle vielä kalliimmaksi.

”Olimme erittäin tyytyväisiä, että pystyimme jatkamaan toimintaa koko ajan suhteellisen hyvin, eikä esimerkiksi henkilöstön lomautuksia jouduttu tekemään ollenkaan. Noin kuukauden verran oli vähän säätämistä, mutta siitä se toiminta sitten jatkui”, Erikoinen kertoo.

Vakuutukset käydään pieteetillä läpi kerran vuodessa

Kimmo Erikoinen suosittelee vakuutusmeklarin käyttöä lämpimästi muillekin yrityksille. Hänen mukaansa vakuutusmeklari ja vakuutusyhtiö puhuvat samaa vakuutusslangia, jota yrityksissä ei aina välttämättä osata. Meklari puhuu asiakkaansa puolesta ja varmistaa, että hänen etunsa toteutuu.

Helasteel käy vakuutuskokonaisuutensa meklarin kanssa huolellisesti läpi vähintään kerran vuodessa. Tällöin tehdään tarvittavia muutoksia ja parannuksia vakuutusturvaan. Muuna aikana meklari hoitaa juoksevia yrityksen vakuutusasioita ja auttaa vahinkotapauksissa.

”Saamme meklarilta jatkuvasti paljon hyvää tietoa ja suosituksia. Itsellä on suurempi varmuus siitä, että asiat menevät varmasti oikein”, toteaa Erikoinen.

Helasteel

Helasteel on hitsaukseen ja kokonaistoimituksiin erikoistunut konepaja, joka valmistaa tuotteita vaativiin käyttötarkoituksiin Suomeen ja ulkomaille. Yritys tekee sekä sarjatuotantoa että projektitoimituksia.

www.helasteel.fi

Miksi palkata meklari?

Mitä vakuutusmeklari tekee? Miksi maksaisin meklarin palveluista? Onko vakuutusmeklareissa eroja? Lue vakuutusmeklarioppaamme ja saat vastaukset mm. näihin kysymyksiin!
Lue lisää 

Liity tyytyväisten asiakkaidemme joukkoon!

Haluaisitko kysyä tai kuulla lisää siitä, miten voisimme optimoida sinun vakuutusturvaasi? Anna yhteystietosi oheisella lomakkeella, niin asiantuntijamme ottaa sinuun yhteyttä.

Käytämme lomakkeella lähettämiäsi tietoja ottaaksemme yhteyttä sinuun ja markkinoidaksemme palveluitamme. Voit peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen viestinta@soderbergpartners.com.